• 24 Октябрь 2018, 07:42:01
• Добро пожаловать, Гость. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.
 

Автор Тема: VMWARE BSOD 0x07  (Прочитано 218 раз)

flyingtothemoon

  • Новичок
  • *
  • Сообщений: 1
  • Репутация: 0
    • Просмотр профиля
VMWARE BSOD 0x07
« : 20 Июль 2018, 16:33:26 »
Ближе к теме - имеется Win7 на VMWARE, установил антивирь и после этого BSODнул.

В safe mode не заходит, останавливается на agp440.sys драйвере.

Пробовал - chkdsk, mbr восстановление, переустановку SCSI controller драйвера, снес антивирусную. Дамп винды не могу получить, т.к настройки в панеле инструментов / реестре не сохраняются, после того как я их правлю через LiveCD с последующей перезагрузкой.

Дамп указывает на проблему ntkrpamp.exe Может кто подскажет что можно предпринять дальше / где рыться?


Дамп памяти -



DUMP:

 

 

*******************************************************************************

*                                                                             *

*                        Bugcheck Analysis                                    *

*                                                                             *

*******************************************************************************

 

 

INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE (7b)

During the initialization of the I/O system, it is possible that the driver

for the boot device failed to initialize the device that the system is

attempting to boot from, or it is possible for the file system that is

supposed to read that device to either fail its initialization or to simply

not recognize the data on the boot device as a file system structure that

it recognizes.  In the former case, the argument (#1) is the address of a

Unicode string data structure that is the ARC name of the device from which

the boot was being attempted.  In the latter case, the argument (#1) is the

address of the device object that could not be mounted.

If this is the initial setup of the system, then this error can occur if

the system was installed on an unsupported disk or SCSI controller.  Note

that some controllers are supported only by drivers which are in the Windows

Driver Library (WDL) which requires the user to do a custom install.  See

the Windows Driver Library for more information.

This error can also be caused by the installation of a new SCSI adapter or

disk controller or repartitioning the disk with the system partition.  If

this is the case, on x86 systems the boot.ini file must be edited or on ARC

systems setup must be run.  See the "Advanced Server System Administrator's

User Guide" for information on changing boot.ini.

If the argument is a pointer to an ARC name string, then the format of the

first two (and in this case only) longwords will be:

    USHORT Length;

    USHORT MaximumLength;

    PWSTR Buffer;

That is, the first longword will contain something like 00800020 where 20

is the actual length of the Unicode string, and the next longword will

contain the address of buffer.  This address will be in system space, so

the high order bit will be set.

If the argument is a pointer to a device object, then the format of the first

word will be:

    USHORT Type;

That is, the first word will contain a 0003, where the Type code will ALWAYS

be 0003.

Note that this makes it immediately obvious whether the argument is a pointer

to an ARC name string or a device object, since a Unicode string can never

have an odd number of bytes, and a device object will always have a Type

code of 3.

Arguments:

Arg1: 8078db58, Pointer to the device object or Unicode string of ARC name

Arg2: c0000034, (reserved)

Arg3: 00000000, (reserved)

Arg4: 00000000

 

 

Debugging Details:

------------------

 

 

 

 

KEY_VALUES_STRING: 1

 

 

 

 

TIMELINE_ANALYSIS: 1

 

 

 

 

DUMP_CLASS: 1

 

 

DUMP_QUALIFIER: 402

 

 

BUILD_VERSION_STRING:  7600.16385.x86fre.win7_rtm.090713-1255

 

 

DUMP_TYPE:  0

 

 

BUGCHECK_P1: ffffffff8078db58

 

 

BUGCHECK_P2: ffffffffc0000034

 

 

BUGCHECK_P3: 0

 

 

BUGCHECK_P4: 0

 

 

CPU_COUNT: 1

 

 

CPU_MHZ: f48

 

 

CPU_VENDOR:  GenuineIntel

 

 

CPU_FAMILY: 6

 

 

CPU_MODEL: 9e

 

 

CPU_STEPPING: 9

 

 

CPU_MICROCODE: 6,9e,9,0 (F,M,S,R)  SIG: 70'00000000 (cache) 0'00000000 (init)

 

 

DEFAULT_BUCKET_ID:  WIN7_DRIVER_FAULT

 

 

BUGCHECK_STR:  0x7B

 

 

PROCESS_NAME:  System

 

 

CURRENT_IRQL:  0

 

 

ANALYSIS_SESSION_HOST:  DESKTOP-IILFEPS

 

 

ANALYSIS_SESSION_TIME:  07-20-2018 14:29:43.0232

 

 

ANALYSIS_VERSION: 10.0.17134.12 x86fre

 

 

LAST_CONTROL_TRANSFER:  from 8302db92 to 8303eff8

 

 

STACK_TEXT:

8078d6f4 8302db92 00001000 00000000 8078d754 hal!READ_PORT_USHORT+0x8

8078d704 8302dcfb 82cf2ec8 04d6b88a 82d40004 hal!HalpCheckPowerButton+0x2e

8078d708 82cf2ec8 04d6b88a 82d40004 00000000 hal!HaliHaltSystem+0x7

8078d754 82cf3d61 00000004 00000000 c0000034 nt!KiBugCheckDebugBreak+0x73

8078db18 82c1c10d 0000007b 8078db58 c0000034 nt!KeBugCheck2+0xa7f

8078db74 82fc1e85 8080a4d8 82fc2ea7 00000000 nt!PnpBootDeviceWait+0x13f

8078dbe4 82fc3757 8080a4d8 8080f7c8 8080a4d8 nt!IopInitializeBootDrivers+0x4ce

8078dc6c 82fc8e6f 0080a4d8 853498b8 853ee020 nt!IoInitSystem+0x5ba

8078dd48 82da147c 8078dd90 82e2466d 8080a4d8 nt!Phase1InitializationDiscard+0xce4

8078dd50 82e2466d 8080a4d8 04d6b24e 00000000 nt!Phase1Initialization+0xd

8078dd90 82cd60d9 82da146f 8080a4d8 00000000 nt!PspSystemThreadStartup+0x9e

00000000 00000000 00000000 00000000 00000000 nt!KiThreadStartup+0x19

 

 

 

 

THREAD_SHA1_HASH_MOD_FUNC:  c52705e91fd7e0732d9f6441d5450a46f91a9b35

 

 

THREAD_SHA1_HASH_MOD_FUNC_OFFSET:  7ca3870a8bc4634d73bd1d9c2cc7332f83f4d934

 

 

THREAD_SHA1_HASH_MOD:  a62e82acce9780aeb71ca7a040a198569eeb8e97

 

 

FAULT_INSTR_CODE:  24448dcc

 

 

SYMBOL_STACK_INDEX:  5

 

 

SYMBOL_NAME:  nt!PnpBootDeviceWait+13f

 

 

FOLLOWUP_NAME:  MachineOwner

 

 

MODULE_NAME: nt

 

 

IMAGE_NAME:  ntkrpamp.exe

 

 

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  4a5bc007

 

 

IMAGE_VERSION:  6.1.7600.16385

 

 

STACK_COMMAND:  .thread ; .cxr ; kb

 

 

FAILURE_BUCKET_ID:  0x7B_nt!PnpBootDeviceWait+13f

 

 

BUCKET_ID:  0x7B_nt!PnpBootDeviceWait+13f

 

 

PRIMARY_PROBLEM_CLASS:  0x7B_nt!PnpBootDeviceWait+13f

 

 

TARGET_TIME:  2018-07-19T15:33:25.000Z

 

 

OSBUILD:  7600

 

 

OSSERVICEPACK:  16385

 

 

SERVICEPACK_NUMBER: 0

 

 

OS_REVISION: 0

 

 

SUITE_MASK:  272

 

 

PRODUCT_TYPE:  1

 

 

OSPLATFORM_TYPE:  x86

 

 

OSNAME:  Windows 7

 

 

OSEDITION:  Windows 7 WinNt TerminalServer SingleUserTS

 

 

OS_LOCALE:

 

 

USER_LCID:  0

 

 

OSBUILD_TIMESTAMP:  2009-07-14 02:15:19

 

 

BUILDDATESTAMP_STR:  090713-1255

 

 

BUILDLAB_STR:  win7_rtm

 

 

BUILDOSVER_STR:  6.1.7600.16385.x86fre.win7_rtm.090713-1255

 

 

ANALYSIS_SESSION_ELAPSED_TIME:  3ab

 

 

ANALYSIS_SOURCE:  KM

 

 

FAILURE_ID_HASH_STRING:  km:0x7b_nt!pnpbootdevicewait+13f

 

 

FAILURE_ID_HASH:  {4e88c8dd-ed64-d78d-36b0-09671c7316ee}

 

 

Followup:     MachineOwner

itpro

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Сообщений: 387
  • Репутация: 204
    • Просмотр профиля
Re: VMWARE BSOD 0x07
« Ответ #1 : 24 Июль 2018, 09:33:41 »
Какая-то проблема с ядром. Какой антивирус? На сайте производителя смотрели как корректно удалить его драйвера из автозагрузки?

 

Related Topics

  Тема / Автор Ответов Последний ответ
9 Ответов
48737 Просмотров
Последний ответ 19 Июнь 2018, 10:52:59
от itpro
1 Ответов
6423 Просмотров
Последний ответ 10 Август 2013, 12:38:19
от itpro
0 Ответов
2902 Просмотров
Последний ответ 04 Ноябрь 2015, 07:21:40
от Viktor668
1 Ответов
2118 Просмотров
Последний ответ 26 Апрель 2017, 16:15:21
от Barboss
1 Ответов
1242 Просмотров
Последний ответ 14 Сентябрь 2017, 13:37:45
от itpro